Referat załatwiający sprawę

Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 3 – w godzinach pracy urzędu
📞 Telefon: (018) 440 66 22
📠 Fax: (018) 441 70 39
📧 E-mail: gmina@korzenna.pl


Formularz wniosku

Pisemny wniosek o sprostowanie i uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego można:
– otrzymać w pokoju nr 4,
lub pobrać ze strony internetowej.

Wypełniony i podpisany wniosek należy złożyć w pokoju nr 4 – USC.


Wymagane dokumenty:

  • Podanie

  • Dowód osobisty do wglądu

  • Odpis zupełny aktu stanu cywilnego podlegający uzupełnieniu lub sprostowaniu

  • Odpis zupełny aktu stanu cywilnego stanowiący podstawę do uzupełnienia lub sprostowania


Opłata skarbowa:

  • Podanie – wolne od opłaty skarbowej

  • Za każdy załącznik – wolne od opłaty skarbowej

  • Decyzja – 39 zł


Termin załatwienia:

Niezwłocznie po przedłożeniu kompletu dokumentów.


Tryb odwołania:

Od decyzji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego przysługuje wniesienie odwołania do Wojewody Małopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.


Podstawa prawna:

Art. 6, 28 i 36 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego
(Dz.U. z 2004 roku Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.)