Referat załatwiający sprawę
Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 3 – w godzinach pracy urzędu
📞 Telefon: (018) 440 66 22
📠 Fax: (018) 441 70 39
📧 E-mail: gmina@korzenna.pl
Formularz wniosku
Pisemny wniosek o sprostowanie i uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego można:
– otrzymać w pokoju nr 4,
– lub pobrać ze strony internetowej.
Wypełniony i podpisany wniosek należy złożyć w pokoju nr 4 – USC.
Wymagane dokumenty:
-
Podanie
-
Dowód osobisty do wglądu
-
Odpis zupełny aktu stanu cywilnego podlegający uzupełnieniu lub sprostowaniu
-
Odpis zupełny aktu stanu cywilnego stanowiący podstawę do uzupełnienia lub sprostowania
Opłata skarbowa:
-
Podanie – wolne od opłaty skarbowej
-
Za każdy załącznik – wolne od opłaty skarbowej
-
Decyzja – 39 zł
Termin załatwienia:
Niezwłocznie po przedłożeniu kompletu dokumentów.
Tryb odwołania:
Od decyzji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego przysługuje wniesienie odwołania do Wojewody Małopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Podstawa prawna:
Art. 6, 28 i 36 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego
(Dz.U. z 2004 roku Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.)