- Samorząd
- Urząd Gminy
- Podział organizacyjny
- Biuro Obsługi Klienta
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Spis telefonów UG
- Ogłoszenia
- Zamówienia publiczne
- Sołectwa
- Plany inwestycyjne
- Nagrody i certyfikaty
- Strategia rozwoju
- Załatw sprawę
- Referat Finansowo - Budżetowy
- Decyzja ustalająca podatek leśny
- Decyzja ustalająca podatek od nieruchomości
- Decyzja ustalająca podatek rolny
- Podatek leśny osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, jednostek organizacyjnych agencji własno
- Podatek od nieruchomości osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, jednostek organizacyjnych age
- Podatek od środków transportu
- Podatek rolny osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, jednostek organizacyjnych agencji własno
- Wydanie zaświadczenia o stanie majątkowym
- Podatki i opłaty
- Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych
- Referat Organizacyjny
- Ewidencja działalności gospodarczej - nowy wpis, zmiana, zawieszenie, wykreślenie.
- Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
- Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Zgłoszenie o wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarcze
- Zgłoszenie zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
- Referat Oświaty
- Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska
- Urząd Stanu Cywilnego
- Odtworzenie aktu stanu cywilnego
- Skrócenie terminu oczekiwania na ślub
- Sporządzenie aktu urodzenia dziecka
- Sporządzenie aktu zgonu
- Sprostowanie i uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego
- Uznanie dziecka
- Wniosek o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych
- Wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego aktu sporządzonego za granicą
- Wydanie nowego dowodu osobistego
- Wydanie odpisu z aktu stanu cywilnego
- Wymeldowanie z pobytu stałego decyzją administracyjną
- Wymeldowanie z pobytu stałego, czasowego lub za granicę
- Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy
- Zawarcie małżeństwa cywilnego
- Zawarcie małżeństwa konkordatowego ze skutkami cywilnymi
- Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą
- Zmiana imion lub nazwisk
- Referat Finansowo - Budżetowy
- Plan zagospodarowania
- Projekty współfinansowane
- Urząd Gminy
- Turystyka
- Kultura
- Edukacja
- Sport
Sporządzenie aktu urodzenia dziecka
-
Referat załatwiający sprawę
Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 4 w godzinach pracy urzędu
Nr telefonu: 018 4406622
Nr fax: 018 4417039
e-mail: gmina@korzenna.pl
-
Formularz wniosku
Pisemny wniosek o wydanie aktu urodzenia można otrzymać w pokoju nr 4. Wypelniony i podpisany wniosek należy złożyć w pokoju nr 4 - USC.
-
Wymagane dokumenty
Akt urodzenia dziecka sporządza się na podstawie zaświadczenia wystawionego przez lekarza lub zakład służby zdrowia.
Osoby zgłaszające urodzenie dziecka, którego rodzice pozostają w związku małżeńskim przedstawiają do wglądu:
< >Dowody osobiste rodziców dzieckaOdpis skrócony aktu małżeństwa rodziców dziecka
panna < >Dowód osobisty matki dziecka
Odpis skrócony urodzenia matki dziecka
-
osoba rozwiedziona lub pozastajaca w separacji< >Dowód osobisty matki dziecka
Odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub separacji
-
Odpis skrócony aktu zgonu męża
-
wdowa< >Dowody osobiste matki dziecka
Informacja
Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwego ze względu na miejsce urodzenie dziecka. Urząd Stanu Cywilnego w Korzennej sporządza akty urodzeń dla dzieci urodzonych na terenie Gminy Korzenna.
Do zgłoszenia urodzenia dziecka obowiązani są w kolejności : - Ojciec
- Matka
- Lekarz, położna
-
Inna osoba obecna przy porodzie
-
Opłata skarbowa
Sporządzenie aktu urodzenia oraz 3 odpisy skrócone z tego aktu są wolne od opłaty skarbowej.
Kolejne odpisy podlegają następującej opłacie skarbowej:
Wydanie skróconego odpisu aktu urodzenia - 22 zł
Wydanie zupełnego odpisu aktu urodzenia - 33 zł
Podanie o wydanie odpisu z aktu urodzenia - wolne od opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową należy wpłacać w kasie Urzędu Gminy.
-
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie po zgłoszeniu urodzenia dziecka
-
Podstawa prawna
Art. 38-52 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego /Dz. U. z 2004 roku Nr 161, poz. 1688 z późn. zm/