Referat załatwiający sprawę
Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 4 w godzinach pracy urzędu
nr telefonu: 018 440 66 22
nr fax: 018 441 70 39
e-mail: gmina@korzenna.pl
Formularz wniosku
Pisemny wniosek o wydanie aktu zgonu można otrzymać w pokoju nr 4. Wypełniony i podpisany wniosek należy złożyć w pokoju nr 4 – USC
Wymagane dokumenty
Karta zgonu wydana przez lekarza stwierdzającego zgon
Dowód osobisty zmarłego
Książeczka wojskowa zmarłego w przypadku podlegania powszechnemu obowiązkowi obrony
Informacja
Do zgłoszenia zgonu zobowiązani są w kolejności:
Małżonek lub dzieci zmarłego
Najbliżsi krewni lub powinowaci
Osoby, które zamieszkiwały w lokalu w którym nastąpił zgon
Osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały
Administrator domu
Zgłoszenia zgonu należy dokonać w ciągu 3 dni od daty zgonu.
Opłata skarbowa
Sporządzenie aktu zgonu oraz wydanie 3 odpisów skróconych aktu zgonu są wolne od opłaty skarbowej.
Każdy kolejny odpis podlega następującej opłacie skarbowej.
< >Odpis skrócony aktu zgonu – 22 zł za każdy egzemplarz.Odpis zupełny aktu zgonu – 33 zł za każdy egzemplarzPodanie o wydanie odpisu z aktu zgonu – wolne od opłaty skarbowej.Termin załatwienia sprawy
Akt zgonu sporządza się niezwłocznie po przedłożeniu kompletu dokumentów.
Podstawa prawna
Art. 64-69 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego /Dz. U. z 2004 roku Nr 161, poz. 1688 z późn. zm./