Dzień Ziemi obchodzono w Szkole Podstawowej w Posadowej Mogilskiej. W formie zabaw i konkursów zachęcano do szacunku dla naturalnego środowiska i podkreślano znaczenie ekologii.

W efekcie w wydarzeniu wzięły udział uczennice i uczniowie z klas 1-8, a także dzieci z oddziału przedszkolnego.

Od segregacji do recyklingu

W szczególności nacisk położono na zasady segregowania odpadów komunalnych. Przygotowany na tę okoliczność pokaz nie pozostawiał wątpliwości, jak prawidłowo dzielić odpady na odpowiednie frakcje. Uczennice i uczniowie dowiedzieli się również, jaką rolę w ochronie środowiska odgrywa recykling.

Kabaret i rywalizacja

Dzieci z klasy szóstej zaprezentowały natomiast scenkę kabaretową  „Monolog o Dniu Ziemi”. W zabawnej formie opowiedziały o problemach dotyczących środowiska, zachęcając jednocześnie do zastanowienia się nad nimi.

W konkursie wiedzy ekologicznej dla klas 4–8 rywalizowano w dwuosobowych zespołach reprezentujących poszczególne klasy. Pytania dotyczyły m.in. zasad ochrony przyrody, segregacji odpadów i sposobów dbania o planetę. Uczestniczki i uczestnicy konkursu z zadaniami radzili sobie bardzo dobrze, a zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody.

Konkurs plastyczny

Dzień Ziemi był równocześnie okazją do rozstrzygnięcia konkursu plastyczno-technicznego na najciekawszą pracę wykonaną z materiałów recyklingowych. Jak podkreślają nauczyciele kreatywność i pomysłowość uczniów przeszła najśmielsze oczekiwania. Ich efektem były m.in. zabawki, ozdoby, a nawet miniaturowe modele budynków. Autorzy najciekawszych prac zostali nagrodzeni upominkami.

Dzień Ziemi ma sens

Dzień Ziemi to wspaniała okazja, by uświadomić dzieciom i młodzieży, jak ważna jest troska o naszą planetę. Cieszę się, że uczniowie tak chętnie zaangażowali się w przygotowanie tego dnia – zarówno w część artystyczną, jak i konkursy – podsumowała Patrycja Pancerz, nauczycielka przyrody i organizatorka wydarzenia.

W opinii organizatorów dobre doświadczenia z tegorocznych obchodów Dnia Ziemi to najlepszy dowód na to, że tego rodzaju inicjatywy mają sens. Zainteresowanie najmłodszego pokolenia tematyką ekologii i coraz szersza wiedza na ten temat wskazują, że edukacja daje dobre efekty.