Joanna Bulanda – Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Prowadzenie spraw określonych w ustawach o aktach stanu cywilnego, Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego oraz Konkordatu podpisanego pomiędzy Stolicą Apostolską a Rzeczpospolitą Polską. Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan osób cywilnych. Sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego, akt zbiorowych do ksiąg, wydawanie odpisów z akt stanu cywilnego. Dokonywanie transkrypcji aktów stanu cywilnego dla zdarzeń, które miały miejsce poza granicami Polski. Podejmowanie decyzji w sprawach dotyczących uzupełnienia, odtworzenia lub sprostowania błędów pisarskich w aktach stanu cywilnego.

Przyjmowanie oświadczeń o: uznaniu dziecka, nadaniu dziecku nazwiska męża matki i oświadczeń o powrocie do nazwiska noszonego przed rozwodem. Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński zgodnie z przepisami Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego. Prowadzenie dokumentacji z zakresu małżeństw konkordatowych. Prowadzenie i załatwianie korespondencji z polskimi placówkami dyplomatycznymi związanej z wydawaniem zaświadczenia lub odpisu stanu cywilnego. Wydawanie zaświadczeń określonych ustawą – Prawo o aktach stanu cywilnego.

Realizacja zadań wynikających z ustawy o zmianie nazwisk. Rozstrzyganie w drodze decyzji administracyjnej zagadnień dotyczących zmiany imienia i nazwiska, ustalenia lub pisowni oraz przekazywanie właściwym jednostkom zgłoszeń w tym zakresie. Sporządzanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.